Medan du bor

Hyresgästportalen

I hyresgästportalen kan du/ni som hyresgäst

• Se dina avier
• Se dina hyresobjekt
• Ändra dina kontaktuppgifter
• Göra felanmälan
• Skriva ut ett registeruttdrag

För att logga in på hyresgästportalen tryck på knappen uppe till höger som heter ”Mina sidor”. Användarnamn hittar ni på hyresavin. Lösenordet skickas med e-post till alla hyresgäster vid inflyttning.

Saknar du lösenord; tryck på ”Glömt lösenord” under inloggningssidan. Ett nytt lösenord skickas till angiven e-postadress.

Felanmälan

Mer information under felanmälan.

Störningar

Hemudden strävar efter en lugn och trygg boendemiljö. Skulle dina grannar störa sent på kvällen knacka på och be dem sänka volymen. Om det inte hjälper kontakta AVARN på 010 222 30 00.

Störande hyresgäst debiteras kostnaden för utryckningen om störning kan påvisas samt får en skriftlig varning.

Låsöppning

Ring direkt till AVARN 010 222 30 00 så hjälper de er att låsa upp dörren. Avgift på 400 kr debiteras hyresgästen.

Autogiro

Hemudden kommer inom kort erbjuda betalning via autogiro.

Sopsortering

Vanligt hushållsavfall slängs i fastighetens soprum. Grovsopor får inte slängas här utan måste lämnas på kommunens återvinningsstationer.
Hitta återvinningsstationer här.
Sorteringsguide (PDF)

Skadedjur

Får du problem med skadedjur så kontakta Anticimex på 075-245 10 00 och gör en felanmälan till Hemudden samtidigt.

Tvättstugan

Skötselråd för tvättstugan hittar du här: Tips för tvättstugan (PDF)

Trapphus och gemensamma ytor

Lösa föremål för inte placeras i trapphus eller på gemensamma ytor i fastigheten. Dörrmattor får inte användas i trapphuset.

Brandvarnare

Kontrollera dina brandvarnare regelbundet för allas säkerhet.

Disk- och tvättmaskin

Diskmaskinens och tvättmaskinens vattenkran ska stängas när de inte används.

Rökning

Rökning är ej tillåten inom fastigheten.