Felanmälan

Information

Hemudden strävar efter att snabbt och effektivt åtgärda felet som uppstår. Ni kan felanmäla genom hyresgästportalen eller ringa till oss.

Felanmälan hyresgästportalen

Det enklaste sättet att göra en felanmälan är här på Hemuddens hemsida genom att logga in på mina sidor eller trycka på länken nedan.

Användarnamn och lösenord krävs för att inloggning. Användarnamn hittar ni på hyresavin. Lösenordet skickas med e-post till alla hyresgäster vid inflyttning.

Saknar du lösenord; tryck på ”Glömt lösenord” under inloggningssidan. Ett nytt lösenord skickas till angiven e-postadress.

För att vi snabbt och smidigt ska kunna hjälpa er vänligen beskriv felet utförligt, vilket rum det gäller och om ni själva försökt åtgärda felet.

Felanmälan hyresgästportalen

Felanmälan telefon

Växel: 0455 36 50 50

Våra telefontider är vardagar mellan 10:00-12:00. Välj knappval 1 för att komma till felanmälan så kopplas du till någon av våra fastighetsskötare.

Övrig tid samarbetar vi med AVARN SECURITY. Deras väktare kommer endast att hjälpa till vid akuta ärenden så som låsöppning, vattenläckor eller liknande. Mindre akuta fel, anmäl på hyresgästportalen eller ring under Hemuddens telefontid.

AVARN når ni genom Hemuddens växel utanför öppettiderna, välj knappval 1 eller på 010 222 30 00.

Utelåst

Ring direkt till AVARN 010 222 30 00. De hjälper er att låsa upp dörren. Avgift 400 kr debiteras hyresgästen.

Störning

Hemudden strävar efter en lugn och trygg boendemiljö. Vid akuta störningar ring eller knacka på hos den som stör och be dem sänka volymen. Om det inte hjälper kontakta AVARN på 010 222 30 00.

Störande hyresgäst debiteras kostnaden för utryckningen om störning kan påvisas samt får en skriftlig varning.

Strömavbrott

Kontrollera alltid säkringar och jordfelsbrytare innan felanmälan görs.

Kabel-TV

Vid problem med Kabel-TV kontaktar du Com Hem på 90 222.

Fiber/Bredband

Kontakta Affärsverken på 0455-783 75, alternativt din tjänsteleverantör.